Salon samochodowy

Nowoczesne salony samochodowe kuszą już z daleka. Budynki są zaprojektowane w ten sposób, by doskonale prezentować sprzedawane auta oraz by zachęcić do wstąpienia do salonu nawet osoby tylko potencjalnie zainteresowane. Salony są jasne i przeszklone, co poprawia stan oświetlenia wnętrza, a tym samym umożliwia nie tylko lepsze wyeksponowanie aut, ale także ich dokładne obejrzenie. Ważne jest także to, by mimo iż eksponowane są potężne samochody, w salonie było bezpiecznie dla klienta. Liczy się więc zarówno wygląd z zewnątrz jak i wewnątrz salonu. Całość podkreśla to, jak prezentują się sprzedawcy.

W rankingach najlepszych salonów króluje Opel, Mazda i Peugeot. Jak się jednak okazuje, nawet najlepszym zdarzają się uchybienia i to nie w kwestii proponowanych ofert, a stylu obsługi klienta. A co wyróżnia dobrych sprzedawców z salonów samochodowych? Otóż nie tylko schludny i profesjonalny wygląd.

Dobry sprzedawca w salonie samochodowym powinien po pierwsze od razu zainteresować się klientem, a po drugie będzie go obsługiwał w sposób zindywidualizowany. Nie wystarczy odpowiedź na pytania, a ich wyprzedzanie. Sprzedawca, jako specjalista, wie doskonale na co przy danej marce i typie samochodu należy zwrócić uwagę i powinien pomóc klientowi rozwiać wszystkie jego wątpliwości.

Nie ulega wątpliwości, że w salonie możemy oczekiwać zarówno profesjonalnej prezentacji samochodu (wraz z jazdą próbną), jak i profesjonalnego sposobu przedstawienia oferty pisemnej dotyczącej kupna wybranego auta. Możemy też liczyć na pełne informacje dotyczące sposobu serwisowania auta i zasad gwarancji.